Fler med matteproblem

Det är visst många som har problem med de omfattande uppgifterna i matematik D. Nu fick jag frågan om jag löste uppgift 19 och där är mitt svar nej. Men jag vet ett bra ställe där man kan få hjälp. I stort sett alla uppgifter från ma D finns där så det är bara att söka efter dem. Jag vill dock råda alla som använder sig av sidan att inte bara kopiera rätt av utan verkligen gå igenom steg för steg och se de saker som inte tas upp (ibland hoppar de över självklara uträkningar). Sätt dig in i problemet och nöj dig inte bara med att få svaret utan lära dig att förstås varför lösningen är som den är.

Jag fick rätt bra resultat på mina två sista delprov. Det ena hade jag tydligen lite avrundningsfel på och inte fullständiga uträkningar (enligt läraren då). Det andra hade jag nog så gott som alla rätt på de uppgifter jag svarade på, jag lämnade några obesvarade. Så jag ska väl sätta mig och titta igenom allt en gång till eller två innan ajg tar tag i biologitentan. Fick ju en massa tid över nu när jag slutade tidigare idag pga färg som inte torkat tillräckligt för ommålning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0