Matematiska problem

Sitter och klurar på vilken uppgift jag ska välja som redovisningsuppgift i mattekursen jag läser nu. Har fastnat lite för jämförandet mellan areor i en graf samt spridningen av en epedemi. För den som har tillgång till boken är det uppgift 1 respektive 11 i Matematik 3000 kurs D (gymnasie- och komvuxutgåvorna har samma uppgifter om jag inte minns fel). Men även uppgift 19 och 22 är av intresse (graderingsmått på mätsticka till cylindrisk tank samt hastighets- och avståndsrekomendation för att motverka bilköer). Tror att jag kanske borde göra som så att jag börjar en bit på alla fyra uppgifterna så får jag därefter se vilken jag vill gå vidare med. Har ju så gott som över en vecka kvar innan uppgiften ska lämnas in.
Men just nu vill jag hellre hem till Hans och vara med honom en stund innan han ska till skolan. Aja, om två timmar så...

Kommentarer
Postat av: Anonym

har du löst uppgift 1?

2008-05-16 @ 12:10:30
Postat av: joel

har du löst uppgift 19? Vill du maila mig och berätta hur du gjorde? vore väldigt snällt! jag har kört fast....

2008-05-19 @ 12:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0