Valborg

Igår var det traditionsenligt med Cortége, den 99:e i raden. Men dagen började lite mer kaatiskt än planerat. Fick ringa veterinären och höra hur vi skulle göra med Xerox. Hon har fortfarande inte blivit bättre men eftersom hon verkar kry i övrigt tyckte de att vi skulle prova ett speciellt dietfoder och se om det hjälpte. Så nu får hon det dyraste foder jag någonsin köpt till ett djur och är hon inte bättre efter en vecka får vi ta in henne på en undersökning. Min uppgift under dagen var att städa iordning Hans lägenhet och tiden var planerad så att jag skulle hinna göra mig själv iordning utan stress. Men så fick jag åka och köpa fodret och sedan dessutom uppsöka två livsmedelsaffärer för att få tag i allt som fattades. Inte helt förvånande stod jag således fortfarande och gjorde mig iordning när de första människorna trillade in genom dörren klockan fem på kvällen.

När (så gott som) alla var på plats letade vi upp en slänt att sitta och titta på Cotrégen ifrån och när paraden var slut återgick vi till lägenheten för att grilla och förfesta. Dessvärre var det ett gäng som redan ockuperat grillen och detta gäng dubblerades under en halvtimme så utsikten att få grillen i rimlig tid var mörk. Så vi fick köra på spis och ugn istället. Trångt var det också eftersom det dök upp fler människor än som var bjudna men ja, det fungerade. Xerox var eld och lågor över all uppmärksamhet och de andra hade inte så mycket emot tjuvnypen som hon delade ut utan förvarning lite då och då.

Valborgskalaset på Chalmers senare på kvällen är en historia för sig själv. Jag nöjer mig med att säga att det var god dricka, MelodyClub spelade och vi kom inte hem allt för sent. En riktigt trevlig tillställning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0