Tvärstopp

Var på Marstrand idag med jämtlänningarna. Vi åkte i alla fall dit ut men tog bara en promenad utan att åka över med färjan. Nu i kväll åt vi dessutom på Hard Rock Café. Lika gott som alltid och på tok för mycket mat.

När jag väl kom hem igen så öppnade jag upp buren till kaninerna. Dessvärre glömde jag sätta ett kompostgaller för dörröppningen till köket så rätt som det va var Althalus och Anki ute på vift i vardagsrummet med en nyfiken katt i spetsen.
Lyckligtvis trampade Anki in frivilligt i köket igen så jag kunde stänga för med gallret. Althalus var som vanligt inte särskilt samarbetsvillig så jag fick ta till alla knep jag kunde för att lura ut honom från under soffan. Men den kaninen är inte dum. För får man ut honom så han sitter under bordet så springer han in under soffan igen så fort man kommer runt och ska lyfta upp honom. Problemet för hans del var väl bara att jag hade Xerox till hjälp. Han blev så förvånad att stöta på henne under soffbordet (trots att de hade varit tillsammans under soffan ett tag innan) att han satt kurs rakt mot köket. I full karriär kom han skuttandes och brakade rätt in i kompostgallret. Han såg så söt och ytterst förvånad ut över att det var något i vägen. Mitt lilla tokmonster...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0