Pellets- och höshopping mm

Tack för kommentarerna på förra inlägget. Jo vi hade jättefint väder här idag med sol och blå himmel innan de där molnen med hagel och sedan snö dök upp. Nu är det kallt som tusan men ingen mer snö som tur är.

Var nere i Kungsbacka med mamma i eftermiddags och köpte pellets och hö till kaninerna. Fick tag på en ny billig dänkflaska också eftersom min fina är puts väck. I sista stund kom jag även på att jag jag borde köpa en ny pälsborste. Althalus fäller som bara den igen så det ligger stora hårtussar överallt i lägenheten. Hoppads att den här kardan ska hjälpa honom att snabbare bli av med den gamla pälsen för den andra borsten vi har är totalt värdelös.

Mamma drog även med mig in i blomsterhandeln som ligger mittemot Granngården och det var väl lite oturligt för mig. För nu har jag fått för mig att jag ska pröva på att sätta potatis i kruka på balkongen. Att köpa en stor låda sättpotatis tilltalar mig dock inte eftersom jag knappast skulle få plats med alla plantorna även om jag endast valde att odla potatisen. Utan jag kör på den billiga principen med potatis från mataffären och hoppas på att det ska gå vägen ändå. Så nu ligger det fem King Edward på en tallrik i köket för förgroning. Ska jag bara hitta en kruka eller något som jag sedan kan plantera dem i.

Efter att Hans undrat om jag inte hade planterat vitlök också (vi äter ju så mycket av den varan) så har jag igår satt tre klytor i ett gammalt avlångt tråg jag hittade. Fick blanda jord från de olika påsarna jag hade för att det skulle räcka till och dessutom spä ut med sanden som jag har till gerbilerna. Vitlök ska egentligen sättas på hösten/vintern men efter att ha titta omkring lite har jag hittat folk som satt vitlök även på våren. Det här är dessutom bara ett experiment, precis som potatisen. Så har jag lite erfarenhet av det hela till nästa säsong eller den dag jag får mer utrymme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0