En arbetssökandes högsta önskan

Snorig och trött denna tisdagsmorgon den elfte mars 2008. Kom inte i säng i tid utan det blev alldeles försent pga oro över det ena och det andra.

Har ännu inte hört något från Liseberg så jag hoppas på att det dyker upp ett brev eller mail idag. Vad som helst egentligen bara jag får veta. Är jobbigt att hela tiden söka jobb och sedan inte få veta vad som händer. Tack och lov vet jag att Liseberg åtminstånde svarar sina sökande även när de får avslag. Av alla jobb jag har sökt de senaste månaderna så är det EN (!) som har brytt sig om att ens höra av sig. Visst, företagen får in massvis med ansökningar. Men det är inte det minsta svårt eller kostsamt att göra ett massutskick via mail om att personerna inte har gått vidare. Det är dålig service och ger dåliga relationer med potentiella kunder.
För här sitter vi och väntar och väntar på det där positiva svaret som kan ställa våra liv på rätt köl igen. Till slut blir man glad även för avslag eftersom företaget i alla fall brydde sig om att höra av sig. För väntan är det värsta och om man aldrig får ett svar så går man fortfarande och hoppas på att rekryteringen inte är över och att man fortfarande har en chans. Men när månaderna går så blir man illa tvungen att inse att man är dissad och itusågad på värsta möjliga sätt. "De ville inte ha mig och ansåg att jag inte är tillräckligt värd för att ens meddela mig om saken."

Nej, idag är ingen bra dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0