Anki på bättringsvägen

Nu har Anki och jag varit på Blå Stjärnan för sista gången på länge (hoppas jag innerligt). Hennes ögonlock var sydd med tre stygn men igårkväll såg jag att sårskorpan hade börjat lossna och tagit med sig två stygn. Lät den sitta kvar men i morse när jag gav Anki hennes ögondroppar så såg jag att hon hade "tvättat" bort den. Så hos veterinären behövde de bara ta bort ett stygn.
Är lite roligt att när vi satt i väntrummet på Blå Stjärnan så tänkte jag "veterinären har nog försovit sig bara för saken skull". Tro inte på 17 att hon hade gjort det också! Tack och lov slapp vi vänta utan två sköterskor tog bort det sista stygnet utan minsta problem och sen fick vi åka hem.
Min lilla flicka är nu jättefin men det tar nog ett bra tag innan pälsen vuxit ut igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0