Skulle vara duktig

Ja idag hade jag bestämt mig för att äntligen komma igång med träningen igen. Slå på stort skulle jag också göra genom att vara på gymmet innan och värma upp lite extra innan fäktningen. Sagt och gjort tog jag mig dit för att först upptäcka att det inte fanns några lediga skåp, "Jaha" tänkte jag, "får jag väl ta med väska och waster ut i hallen då."
Men inte ens det gick för varenda konditionsredskap var redan upptaget och stå där och vänta orkade jag ju inte med. Så jag gick tidigt till träningen istället och var med på uppvärmingen där. För övrigt gick det rätt smidigt och jag har fortfarande en del fäktning kvar i kroppen fast det var så länge sen sist. Dvs det gick bra ändå tills jag fick en smäll över ögat. Snabbt på med isblåsa och nu ser jag ut såhär:

image8

Visst gör det ont men det tänkte jag inte på då utan det var mest glasögonen jag var orolig för. Hade nämligen glömt byta till linser innan jag for hemmifrån men glasögonen höll som tur är. Ögat höll också men det är rejält svullet. Förhoppningsvis tar det inte så många dagar innan det har sjunkit undan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0