Melon och högskolan

Nu har jag anmält mig till högskoleprovet den femte april (lördag). Ska bli intressant eftersom jag från måndag till fredag den veckan har hemtenta. Dagen efteråt (söndag) har jag min första tenta i cell- och molekylärbiologi. Lite dumt av dem att lägga tentan den helgen eftersom de ändå vet att högskoleprovet går då. Men det ska nog inte vara några större problem.
Tänkte ta mig till biomedicinska biblioteket efter lunch idag och sätta mig där och plugga. Måste ändå lämna tillbaka böckerna jag har lånat eftersom det är folk på kö på två av dem. Annars hade jag förnyat lånet i ytterligare två veckor via internet igår.

I lördags tittade den första melonplantan upp ur jorden och igår kväll kunde man även se den andre. Med lite tur kan vi äta honungmelon fram mot sensommaren. Ännu syns inget från äpplekärnorna trots att jag tyckte de kom så snabbt förra gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0