Pannacotta

Vi hade riktigt mysigt igår kväll med mat och sedan efterrätt. Jag hade gjort pannacotta men med smak av jordgubb och lime istället för bara vanlig vanilj. Det var jättegott så jag kan likaväl lägga upp receptet här. Kommer ursprungligen från Arla men jag har dubblat det för det blir väldigt lite annars.

2 gelatinblad
3 dl vispgrädde
500g KESELLA Jordgubb&lime
4 tsk socker

Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten tills de har mjuknat (ca 5min). Koka upp grädde och socker i en kastrull och ta sedan av den från spisen. Ta upp gelatinbladen ur vattnet, krama ur dem och rör ner i grädden. Låt det svalna något och blada sedan i Kesellan. Häll upp i små glas och låt stå i kylskåpet i minst tre timmar innan servering.

Jag valde att dekorera med skurna jordgubbar och lite rivet skal från lime. Portionerna var precis lagom stora för fem personer (trots dubbel sats) men som mamma sa: "har man tre rätter så räcker det kanske med hälten."



image15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0