Mitt är INTE ditt!

Har nu varit hemma i Göteborg i några timmar efter en rätt dramatisk bussfärd från Österrike igår. Men jag väntar med till i morgon att berätta den historien och alla andra från vår solsemester i alperna för jag har något helt annat att förtälja nu.

Det finns en bra orsak till att man ska lära sina barn att skilja på ditt och mitt. Och eftersom många totalt misslyckas med den uppgiften så finns det lås på dörrar och fönster. Man kan tycka att det borde räcka för en normalt funtad människa för att de ska förstå att de inte har något där att göra. Dessvärre måste jag ännu en gång peka på den rådande bristen av "normalitet" hos människan:

Någon, eller några, bröt sig in i Hans lägenhet (med kofot) i torsdags kväll/natt medan han var tillfälligt borta. Det som hittills har befunnits saknat är:

Bärbar dator med laddare (Acer Aspire)
Miniräknare (modell icke billig)
Kopia av Ringen från LotR i äkta guld
Digitalkamera
Skål med växelmynt
Diverse pennor

Köpte en ny väska till Hans innan jag åkte till Österrike och den hade de också tagit samt en plånbok i läder. Väskan hittades i fredags av en boende i Johanneberg (i närheten av Johannebergsskolan bakom Panorama hotell) med kursböcker och föreläsningsanteckningar i. Plånboken var borta men korten som legat i plånboken låg i väskan. Tack och lov var Xerox fortfarande kvar i lägenheten även om ytterdörren stod på glönt.

Skulle någon läsa det här och ha minsta lilla tanke eller aning om att ha sett något av dessa föremål (de dyrare) på blocket eller liknande eller ha sett något i området (Johanneberg och Chalmers) den aktuella kvällen - tveka inte att höra av er! Antingen genom att skriva här (ange mailadress) eller ring polisen (114 14).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0