Anställningsintervju

Är ni nyfikna på hur det gick i dag?
Var där en halvtimme för tidigt och satt i godan ro och väntade på driftservice medan det droppade in fler och fler som också skulle bli granskade. För det är ju precis det de gör med en på en anställningsintervju.
Fem minuter före utsatt tid kom en dam och ropade upp några namn för de som var där för Evert Taubes värld. Givetvis stod inte mitt namn med. Men visst, tänkte jag, det är fortfarande folk kvar så det är säkert en grupp till. Problemet var väl bara att den andra gruppen var attraktionsförare. Så jag fick så snällt fråga folket på driftservice vad som skedde, vart den första gruppen tagit vägen och sedan la jag benen på ryggen och sprang genom hela parken för att hinna ifatt dem.
För att korta ner det som hände sedan så hittade jag dem och fick vara med på intervjun (först grupp och sedan individuell) eftersom det ändå stod på papprena jag fått att jag skulle vara där. Antagligen hade det blivit något fel men de var ju bara fyra sökanden i just den gruppen och en till gjorde inte så mycket. Men ajg måste säga att det är så typiskt min vanliga tur.
De andra tjejerna och killen var i alla fall väldigt trevliga och jag tycker på det hela att det gick väldigt bra. Får se vad som sker de kommande två veckorna om de vill ha mig där eller om de kanske slussar mig vidare till en annan avdelning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0