Tvättstugetrubbel

Jo jag medger att jag inte kom upp ur sängen i tid för att påbörja mitt tvättpass klockan åtta. Däremot var jag där nere strax efter halv nio och således hade jag en halvtimme till godo innan någon annan kunde utnyttja mitt pass. Snopen blev jag när jag kommer ner och det ligger tvätt i både tumlare och maskin. Så ja, det va ju bara att vänta på att personen ifråga skulle komma ner så man kunde påpeka tidsstölden. Men tillslut tröttnade jag och tömde tumlaren som va klar, fyllde tumlaren med den tvätt som var klar i en av maskinerna och satte igång en egen maskin. Gick upp för att hämta sängkläderna och hoppades att personen skulle ha kommit ner igen. Men nej, när den andre maskinen va klar tog jag således ut även den och körde igång min andra maskin. Så skulle jag ner och tömma min första maskin. Tro inte på fan att det sitter en lapp på dörren om att hon (för det va en hon) faktiskt hade tvättid idag 9/4 mellan åtta och elva. Hon hade förvisso redan flyttat sitt tvättlås och med det antar jag hon menar att jag skulle ha satt i mitt lås efter att hon hade flyttat sitt. En väldigt intressant tanke om man vet att jag satte i mitt lås för några dagar sedan på just denna tid. Det fick hon även veta via den lapp jag satte under hennes. Jag var till och med trevlig i mitt svar och sade att hon tyvärr nog har tagit miste på dag. Hon må tjata vad hon vill efteråt, men det står tydligt att man ska flytta sitt lås EFTER att man har tvättat klart. Så hon kan inte bevisa någonting. Och vad har jag för anledning att försöka tvätta på en annan människas tid? Och tvättiden börjar inte fören klockan åtta. Med tanke på hennes redan färdiga tvätt så utgår jag ifrån att hon börjat tidigare än åtta och då är det väl synnerligen dumt att flytta låset innan tiden ens har börjat.

Och just det ja, jag har fått jobb... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0