Portlås och matematik

Har gjort första delprovet i matte E nu och det va inte enkelt. Två frågor visste jag i princip hur ajg skulle lösa men jag fick inte ihop siffrorna. En tredje fråga såg jag inte ens vad det stod på. Men jag fick 11 av 20 poäng så för att inte ha svart på tre frågor var det väl rätt ok tycker jag. Får bara se till att fått klarat upp de delarna jag var osäker på fram till slutprovet.

Vad är det med folk och portlås? Händer lite då och då att det ringer uppe hos mig och att någon vill in när jag inte väntar besök. Och de ringer bara på en gång också så då kan det inte ens vara mig de vill träffa. Och om de ringer på hos mig men inte har för avsikt att träffa mig, vad tusan har de då här att göra? För om de hade legitima själ att vara inne i byggnaden hade de antingen haft nyckel, portkod eller någon de känner i huset som de kunnat ringa på hos. Ohederligt folk, håll er borta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0