Revenge of the Si... breakfast

Mohahaha, nattens jobb hämnas hårt med hjälp av en lyxfrukost som hette duga. Nygrillade majskolvar och färsk majspanini med keso som pålägg. Allt detta toppat med ekologisk mellanmjölk. Groteskt gott!
Kunde inte låta bli att vänta tills Hemköp i Nordstan öppnade klockan åtta så jag kunde köpa lite mat till ikväll. Sen råkade jag bara komma på att det finns nybakat bröd på Hemköp (jämfört med Willys hemma där jag annars handlar) och det gick inte att undgå all nygjord färdigmat som doftade gudomligt i halva affären. Funderade först på att köpa med mig en bit kyckling eller (något som såg ut som) baconlindad fläskfilé. Men jag tyckta att majsen dög bra som frukost så får det bli falukorv till middag sen.
Lite roligt också att jag ringde mamma medan jag stod på låset vid Hemköp. Sekunderna efter att hon hade svarat såg jag henne komma gåendes från parkeringshuset på väg till jobbet. Kul att träffa henne också och prata av sig lite snabbt.

Dagens tanke: Är min ekologiska mjölk förpackad med ekologiska metoder i en ekologisk förpackning och transporterad till affären på ett ekologiskt sätt? Om inte - hur mycket nytta gör det då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0