Opa 72år

Har nyss kommit hem till Hans efter att ha varit på födelsedagskalas för Opa som fyller 72 idag. Fick god smörgåstårta och smarrig rulltårta till efterrätt. Vågade inte pröva någon av de andra kakorna som hade bakats. Tror i och för sig att jag inte hade orkat trycka ner någon av dem ändå. Fick dock med mig några bitar av båda smörgåstårtorna och rulltårtan hem så Hans fick smaka lite han med eftersom han var hemma. Över lag en trevlig kväll. Men jisses vad trött jag är nu.

Har  jobbat idag också. Skulle ju vara ledig men av någon anledning tackade jag ja igår till att hoppa in extra i städet idag. Ångrade mig lite smått i morse faktiskt. Ibland är man för dum för sitt eget bästa. Men å andra sidan gick den där ångern över rätt fort när jag fick den glada nyheten att alla timmar jag har på dagtid räknas som övertid/mertid eller något sådant. Det viktiga är inte vad det heter utan att jag har dubbel lön på dagtid räknat från min timlön jag har på natten. Vilket är rätt trevligt om man jobbar en hel dag extra. Var faktiskt inte så svårt efter den upplysningen att sedan tacka ja till fyra extra timmar i morgon också. Fast jag behöver inte gå upp så tidigt som idag. Börjar inte fören klockan 12.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0