Ny bostad sökes

Suttit en stund nu och letat efter ett nytt akvarium till gerbilerna. Pojkarna måste verkligen få större yta att vara på. Hittat några lovande kandidater men ett av dem var tyvärr redan sålt. Började egentligen leta för några veckor sedan men inte så aktivt eftersom jag inte riktigt visste vad jag var ute efter. Fick mig en tankeställare igårkväll innan jag gick till jobbet som gav mig en liten morot. Så nu är jag på jakt efter ett akvarium på 150 till cirka 220liter med ställning till (ingen bänk). Svarade på en annons om ett på 220liter så nu återstår det bara att se om det finns kvar eller ej, och om det har de måtten jag hoppas att det har.

För övrigt är det lugnt och skönt på skutan ikväll, börjat gunga en del nu bara. Inga nattsuddare till gäster och inget som måste göras i konferensen. Var lite roligt med några gäster som undrade om jag kunde ge dem en visning på båten och vad det skulle kosta. Sa att de kunde ta det med någon annan senare idag eller helt enkelt bara gå omkring på båten själva. Nog för att jag har guidat innan (inte här dock) men göra det mitt i natten när jag är ensam ansvarig på båten? Nej tack.

Tur att Jimmy håller mig sällskap på msn, hade nog haft riktigt tråkigt annars. Vännen: jag är ledsen för det som hände i onsdags och tack för den fina komplimangen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0