Kaniner kaniner!

Har varit dålig på att motionera Althalus och Anki den senste veckan eftersom jag inte varit hemma ens en timme varje dag. Så nu är de inte lite glada åt att jag har släppt ut dem i köket. Försökte stå vid köksbordet och leka hobbyelektriker så jag kunde sätta upp min kökslampa. Vilket gick rätt bra om man bortser från att de två små monstrena inte ville låta mina ben och fötter vara ifred. Althalus praktiskt taget valde att bosätta sig på min ena fot medan han åt ur matskålen med pellets som jag hade ställt fram. Anki har dessutom lärt sig att hoppa upp på stolarna och av någon anledning sitter de båda just nu och slickar på kylskåpet. Får nog ta en titt på vad de kan ha hittat för något.

Fick en lustig idé i morse angående kaniner också. Har ju varit sugen på att köpa en holländare eller en annan lite större ras längre fram i tiden. Men när jag satt med min quick knit i morse så tänkte jag att hur fula jag än tycker att angorakaninerna är, så skulle det vara intressant att ha en så man kan ta tillvara på ullen och få eget garn att pyssla med. Efter lite efterforskning nu ikväll har det dessutom visat sig att ett enda djur ger tillräckligt med ull för att producerat en kofta i damstorlek. Jag är ju inte direkt inne på så stora arbeten så några mössor eller halsdukar skulle det nog kunna bli. Men det är ju ett gediget jobb och lära sig spinna tänker jag inte göra i första taget utan det får bli att lämna ullen till ett spinneri i sådana fall (hittat ett som är KRAV-märket och tar emot angoraull). Men mer tänkande, ekonomi och efterforskning krävs. Tror mina små pälsklingar vill ha mig för sig själva ett bra tag till dessutom.

(För den som undrar hur det slutade med kökslampan kan jag meddela att det gick jättebra - ända tills jag såg att uttaget i köket är av en helt annan sort än i övriga lägenheten och att jag färför har köpt fel stickkontakt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0