Juleljus i snön

Så har snön äntligen kommit till Göteborg. Små fina flingor singlar knappt märkbart ner från hela himlen nu när jag gick hem. Mer märkbart var deras existens på marken eftersom de kyliga veckorna har tömt marken på all stadsvärme. Det är en sån där typisk morgon där jag vaknar, går upp och märker att det snöar/har snöat och rusar tillbaka in i sovrummet och hoppar upp och ner i sängen av förtjusning och skriker "det snöar det snöar!"
Vilket inte fungerar så bra idag eftersom jag har varit vaken hela natten och min säng är tom på folk att väcka. Hans är redan i skolan dessutom så det hade inte fungerat även om han sovit här i natt.

Julbelysningen och -dekorationen börjar komma upp på allvar nu också. Första kransarna är upphängda i taket i Nordstan, butikerna börjar få upp julgranar och girlanger och allt mer av stadsbelysningen har kommit upp. NK hade dessutom spärrat av trotoaren utanför för att hänga upp sitt granris med belysning runt NK-emblemet. Satt papper för skyltfönstret också så de har redan börjar rigga iordning med julskyltningen. Undrar vad det blir för tema i år.

Hoppas att det kommer mer snö under dagen utan att det töar bort så jag får vakna till en fin vintervärld i eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0