Inga spöken

Har överlevt ännu en natt utan att märka av några av spökena som de andra i personalen tjatar om. Går inte en dag utan att någon ur morgonpersonalen frågar om jag har sett spökena ännu. Skulle inte förvåna mig det minsta att de reagerar på ljud som jag tycker är helt normala för en båt. Lite svårare är det att förklara de fysiska saker som har hänt. Å andra sidan jobbar vi på en båt och en sådan rör sig. Även om man inte alltid märker det så flyttar inredningen på sig. Att några bleck i köket "oförklarligt" skakar till han bero på en mängd olika saker som säkerligen är hur enkla som helst att förklara med hjälp av friktion och sådant där annat fysikaliskt som jag är alldeles för trött för att minnas något av. (Den enkla sanninen är också att hälten av det jag lärt mig om fysik kommer jag aldrig minnas utan hjälp oavsett hur pigg och utsövd jag är.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0