Hobbyelektrikerns återkomst

Nu har jag fått upp lampan över köksbordet. Fick köpt en ny stickontakt på Clas Ohlsson och pillade ihop en förlängningskabel som är minst sagt för lång. Men det är inge idé att kapa till bra längd eftersom kroken i taket hänger fel. Ska flytta den när jag målar om taket och sätter upp nya tapeter så kabeln får vara som den är sålänge: två meter för lång och ihopknölad och samlad med ett buntband. Morfar och morbror skulle skratta åt mig om de såg det och nästan omgående erbjuda sig att göra det bättre. Kanske lika bra att skarva kabeln sedan istället för att ha en förlängningsenhet.

Nu ska jag ner i källaren och hämta upp lådan med julsaker. Får nästan köra gardiner och dukar i tvättmaskinen en sväng innan jag sätter upp allt sådant nästa vecka. Eller ja, det mesta kommer väl upp på söndag redan eftersom jag lär vara för trött nästa vecka när jag jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0