God morgon

Härlig ny dag med ruskväder och väta. Hade tänkt knalla in till stan och leta ny adventsljusstake och kanske äta lunch med mamma. Men vädret motiverar mig inte så värst mycket idag. Kanske stannar hemma och pillar lite med städning och broderier. Har ju lovat Emma att byta knappar på hennes kappa så jag får väl göra det också så hon kan få tillbaka den någon gång.

Har byggt om lite i köket också. Fick mig ett ryck sent igårkväll så nu står kaninburen i köket och ovanpå står gerbilernas akvarium. Tänkte som så att när jag har köpt kompostgaller så kan jag ha ett galler som dörrspärr ut till vardagsrummet och då kan burdörren vara öppen dygnet runt så att Althalus och Anki kan hoppa in och ut som de vill. De verkar redan nu gilla arrangemanget för burdörren står öppen nu och de va bara ute en sväng innan de hoppade in igen och la sig. Anki tyckte även igår att det var oerhört roligt att krypa in under burluckan (som öppnas neråt) och putta den uppåt som om hon försökte stänga den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0