Glimrande guld

Var inte så farligt med nattköret som jag hade befarat. Blev lite mer pill och springande men det gick rätt bra ändå. Så nu är allt klart så när som på lite disk som ska plockas bort från konferensen och fördelning av tidningar. Har inte med mig någon bok att läsa sista timmarna men jag såg att en gäst hade glömt Fugelsangs 13 dygn i rymden efter 14 år på jorden. Jag har ju inte läst ut boken jag har lånat av Jimmy så jag kanske kan kika lite försiktigt i det exemplar som ligger här när garnet till mitt nuvarande mössprojekt tar slut.
Emma och jag har varit och shoppat gemensama julklappar idag och Oma ska så vitt jag vet följa med upp till Sälen efter jul. Så till henne har vi köpt ett par helmysiga tumvantar med fuskpäls på ovansidan. Till det tänkte vi sticka en matchande mössa och halsduk i gråmelerat eko-garn. Jag står givetvis för mössan medan Emma knåpar ihop halsduken. Om hon däremot vetat hur mycket smidigare det är att göra mössor på "mitt" sätt hade hon ratat halsduken.
Opa har vi inte köpt något till ännu men vi har några idéer som kan slå väl ut om vissa faktorer stämmer enligt våra beräkningar. Men teknisk utrustning kan man nästan aldrig lita på så jag har inte så stora förhoppningar. Fick tag på en födelsedagspresent till mamma också och det känns oerhört lättande. Att det alltid ska vara så svårt att ge henne saker. Men där får allt paketshoppande ta slut, resten kommer införskaffas i London.

Jag kan redan nu avslöja vad jag kommer få i julklapp. Emma drog med mig till Tribe så fick jag kika ut ett navelsmycke i guld. Hittade ett i 14k med sex vita stenar samlade runt en färgad sten (som en blomma) som jag tyckte jättemycket om och som det dessutom var 50% rabatt på nu. Men givetvis hade de bara storlek 12 kvar och det är för stort. Så det blev ett lite dyrare (dock inte så mycket som originalpriset på det andra) smycke i 18k guld med en större hjärtfomad och färglös sten. Men allt det här vet jag ju förstås inget om ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0