Gardiner och pynt

Nu har jag fått tvättat julgardinerna. Egentligen är det bara helt vanliga gardiner i rött med svart och guld i ett oregelbundet mönster. Såg tyget på Panduro (var det förra året?) och föll som en fura för det. Hans och jag hade det som helt vanliga gardiner när vi bodde i Johanneberg, förmodligen de dyraste gardiner jag någonsin ägt. Men här i lägenheten i centrum kan jag inte ha dem i sovrummet eftersom fönstret är för litet pga snedtaket runt om. I köket skär de sig mot det groteskt fula plastgolvet som är rosarött. Så då återstår bara vardagsrummet som är inrett i blåa nyanser och då passar sig inte knallröda gardiner. Så mina fina gardiner blev förpassade till julgardiner istället. Är tre meter tyg i vardera länga så jag har en stor dubbelfåll längst ner. Vill inte klippa av dem eftersom jag vill kunna använda dem om jag flyttar till något med högt i tak. Vilket är lite intressant för som det är nu är gardinerna för långa så jag får fålla om dem igen. Tycker inte om att sy för hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0