En presentation

Sanell är bloggen om mig, Frida Sanell, mina tankar och det som sker i min närhet.

Jag är en 86:a som bor i Göteborg men min familj beståendes av dvärgvädurarna Althalus och Anki samt gerbilerna Mordor, Meriadoc och Peregrin. Övriga residenter i hushållet är våra husdjur sötvattensfiskarna och min pojkvän Hans som gör små visiter emellanåt. Sedan har vi, som så många andra, de åtekommande dammråttorna. Och med två stora och tre små pälsbollar som far omkring i lägenheten lär de vara ett återkommande besök trots ihärdig dammsugning.

I skrivande stund jobbar jag som nattportier på ett litet hotell och kommer väl därför att med säkerhet leverera skriverier mitt i natten varannan vecka när jag börjar få tråkigt. Finns oftast inte så mycket att göra här om nätterna om man säger det så.
Annars pluggar jag även matematik D på distans för att senare kunna läsa E kursen så jag får behörighet till bioteknikprogrammet på Chalmers. Sen får vi väl se om jag väljer att söka dit eller till biomedicinen på Göteborgs Univeristet istället. Har inte riktigt bestämt mig och det är några månader kvar innan ansökningarna ska in. Måste uppriktigt säga att jag saknar att gå på föreläsningar och allt sådant som hör till studentlivet.

Fritid ja. Den ägnar jag så mycket jag kan av till träning, böcker, spel, tv-serier, olika handarbeten och massa annat. Mitt i allt det där ska man även hinna umgås med vänner, pojken och kanske lite släktingar då och då.

Här blir det punkt för denna gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0