Skvallertant

Nu har jag retat upp mig lite för mycket på det här med fokus på vikten. Så den här artikeln får symbolisera allt som är fel med dagens syn på kroppsideal. Att Tyra Banks men sina 74kg på 177cm skulle vara fet tycker jag är rena dårskapen. Kvinnan är ju hur vacker som helst så varför bry sig om något så naturligt som normalhull?! Jag ser hellre ut som Tyra än som Victoria Beckham (44kg, 163cm). Det är ju inte konstigt att flickor/tjejer/kvinnor blir sjuka om de hela tiden hetsas av att se ut som ett benrangel. Det är även bevisat att folk som har mer hull och kan behålla sin vikt stadig mår bättre än de som pendlar i vikt (ex mellan "normal" och "liten").
Jag är bara tre centimeter längre än Posh men väger ändå nästan 50% mer än henne. Jag får trots det kommentarer om att jag är liten, nästan för liten enligt vissa. Jag tycker synd om de kvinnor som hela tiden, pga media, anser att de måste se ut på ett visst sätt för att få "positiv" uppmärksamhet.

Var nöjd med den du är!

Längd och vikt kommer från Expressens bildspel som ni hittar en länk till längre ner på höger sida om ni först använder länken jag angav ovan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0