Första advent

Ja inte blev det mycket till adventsfirande igår. Skyndade mig hem där Hans låg och sov och väntade på mig. Var nästan så att jag somnade så fort jag kommit innan för dörren där hemma så trött var jag. Fick sovit till halv tolv när Hans sedan klev upp men somnade om fortare än fortast och vaknade inte fören han ringde vid tretiden och väckte mig för att jag skulle gå upp. Tog dock bra lång tid för mig att sega mig upp ur sängen och göra mig iordning för att träffa de andra på Hard Rock Café där vi skulle äta middag. Men jag fick lite adventsmys medan jag gjorde mig iordning eftersom jag hade tänt första ljuset på adventsljusstaken. Dock blev det varken pepparkakor. lussebullar eller glögg. Det närmsta vi kom blev julknäck-teet som Hans hade köpt tidigare under dagen. Är ett jättegott te som smakar lite av knäck och har små flarn av vit choklad inblandat i teet. Fick en sån påse av mamma förra julen men den glömde jag att ta med mig hem när jag och Althalus "flyttade tillbaka" hem till oss (bodde hos mina föräldrar mellan jul och nyår förr året) så den burken står väl kvar någonstans i deras kök.

Sitter inte helt oväntat på jobbet nu men det är sista natten så jag behöver inte oroa mig för tröttheten eftersom jag kan sova ut ordentligt imorgon. Är lite orolig för att jag ska bli dåligare igen för när Hans och jag gick till mina föräldrar för att hämta hans föräldrars bil så blev jag alldeles yr och svag i benen när vi kom fram. Både Emma och mamma sa att jag blev jätteblek och undrade om jag var svimfärdig. Hoppas verkligen att det inte blir ännu en vecka med illamående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0