En bra natt hittills

Ja det har det faktsikt varit. Klockan är snart redan tre och konferensen är så gott som färdig. Det som egentligen återstår är nattköret men jag vet inte om jag ska ta det nu eller vänta en liten stund för annars sitter jag ju bara här i flera timmar utan något att göra. För matten är jag klar med och jag har inget med mig att göra förutom att se på film på ipoden eller lyssna på musik/ljudbok. Fugelsangs bok som en gäst glömt ligger förstås kvar men jag vet inte om jag är så sugen på att läsa just nu. Imorgon tar jag nog med mig ett broderi även om det kommer springa en massa folk här långt in på natten. Det ska nämligen vara en privat fest ute i Kajskjulet och vad jag förstår kommer åtminstånde barpersonalen att jobba. Hurvida vi ska stå för mat eller ej vet jag inte.

Fast det finns en liten nersida med den här natten. Var några gäster som började festa lite för tidigt och dessa är nu ute på stan och svänger. Vågar inte tänka på i vilket skick de kommer vara i när de kommer hit igen men förhoppningsvis lär en promenad i kylan få dem att piggna till lite. En av gästerna är dock lite speciell. Han frågade vart han kunde ta vägen för att göra det ena och det andra och som tack för hjälpen ville han skaka hand - trodde jag. Istället tar han min hand och kysser den. Jag blev smått äcklad för att tala sanning och så fort han hade gått sprang jag iväg för att tvätta händerna. Ska vara noga med att hålla händerna innanför receptionsdisken när han kommer indrullandes sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0