Efter julafton

Hoppas att ni har haft en trevlig jul. Min har varit lugn och stillsam hemma hos föräldrarna. Blev några fina paket och jag är riktigt nöjd med det. Man behöver inte ha en massa paket även om jag fick tjata i några timmar innan de andra tyckte det va dags att öppna klapparna. Skulle ha öppnat innan Kalle men de andra sprang omkring och hade sig så det fick bli öppning när Kalle hade börjat istället.

Igår hände inte mycket heller på dagen. Satt och tittade på film, spelade lite Guitar Hero och målade en smula på våra Warhammer arméer. Men på kvällen var vi på premiär bio! Arn var ungefär så bra som jag hade tänkt mig och jag ser fram emot fortsättningen som ska komma till sommaren. Men jag kan inte för mitt liv förstå vad de tänkte på när de valde peruker till de båda Ceciliorna. Rosa var blond och Blanka var mörkhårig! Nästan så man skäms, speciellt som de även kallade drottning Cecilia för Blanka. Men men, de hade väl sina vridna förklaringar till sitt val.

Idag har det däremot hänt desto mer. Vi skulle egentligen ha tagit det lugnt men så kom mamma och pappa på att de skulle åka till Freeport med min morbror och hans flickvän och titta på skidkläder. Hans och jag tyckte att vi likaväl kunde följa med ifall de hade pjäxor och skidor, vilket det naturligtvis inte fanns. Enda jag fick köpt var en flaska schampo som var billigare där än hos min frisör.
Fast det tog inte slut efter Freeport. Vi va först på Stadium XXL iSisjön där jag fick tag på nya pjäxor. Hittade även en pjäxbag i samma märke och tyg som min resebag så den var jag bara "tvungen" att köpa. Mamma tyckte det också eftersom hon då kunde få tillbaka sin bag som jag har använt de senaste åren. Värre var det dock för Hans eftersom de inte sålde några snowblades. Därav struntade han även i att köpa pjäxor. Fast tur var väl det då vi åkte ut till Intersport på Backaplan som sista anhallt. Där fick han blades till rabaterat pris och även pjäxor för mindre än halva priset. ibland ska man ha tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0